click picture above, go to our old myspace.

måndag 29 april 2013

Metal Cooking (swedish)


 nr 1:  HARD ROCK CAYENNE RULLE (starkt!!)


Förord: Ja, jag tänkte och skulle klura ut något briljant recept, men jag tänkte mig för så jag inte hoppar i för djupt vatten. Jag gillar det simpelt fast med en utmaning.
Så jag kom på RULLEN. Lite halvfyndig, lite att ta i, blir den ätlig? Ja se själv.














Det här behövdes..


















Så här blev det när allt blev klart!

















Serveringsförslag 

Recept:

1st Metallsvenskan korv

1st tunnbröd
1 burk vita bönor
1 burk Jalapeño Roja
vitlök, rödlök, riven ost, steksmör samt salt och peppar
Louisiana Jalapeño hot sauce
Mos: Gör som du själv behagar, gör det på riktigt eller använd pulver från valfritt varumärke vettja,
lagom fluffigt men ändå rätt fast..
 
 Här värmer vi korven i ugnen, ja för att undvika den trista stekytan.
värm upp ugnen till 150 grader.
värm en stekpanna på medel värme och smält smöret.
 














Slå på  en bra skiva under tiden!

Gör ett snitt i korven så du känner att den är RÅ. Lägg den sedan på gallret mitt i ugnen. (klart om 20 minuter)
Häv i bönorna, men bara en halv burk (de bränns fasligt lätt så håll ett öga på dom)
Krydda bönorna som värms i pannan med salt, peppar, en klyfta pressad vitlök och Jalapeño-såsen, rör om. (klart på ca 4 minuter)


Till detta behöver du då sedan moset, Tillsätt bönorna och toppa med några nypor slöhackad rödlök, riven ost, och Jalapeños roja.

Efterord: Det blev ju inte riktigt som jag tänkt men det blev faktiskt riktigt gott ändå.
Men inget för den som är känslig för starka kryddor. Jag använder här pulvermos lite väl för bekvämlighetens skull. men är man påhittig och lägger ner lite energi så blir de bra de med.
Jag brukar ha som vana att värma korven i ugnen för att det blir godare på det viset.


nr 2: BACON  METAL GARLIC (DELUXE)

Förord: Vad kan man göra med en redan så fulländad Baconkorv? Linda in den med bacon och annat gott.

 
   













Detta behövs: Riven ost, bacon, en Metallsvenskan korv, och Jalapeño roja

Skär ett djupt snitt rakt över korven, från ände till ände.
ladda snittet med riven ost och Jalapeño klyftor (ca 3 klyftor)


















Linda in korven i bacon (Det behövs 3 skivor bacon)















  

Smält smör i en stekpanna på medel värme.
Sedan stek korven på alla sidor tills den blir gyllenbrun på samtliga sidor.


 Serveras med Potatismos och valfritt tillbehör.

















Serveringsförslag: Korv med potatismos, sallad inkl. röd Jalapeño och bea

Efterord: Detta var så gott att jag nästan dog. Det här gjorde jag bra, var en känsla som omfamnade mig efter att ha prövat detta. Den man egentligen ska tacka är den smakrika korven som har ett sånt fantastisk konsistens och tuggmotstånd, sådan förmåga att mätta en tom mage som får simpel grillkorv att blekna till förintelse.


NU KAN NI PRÖVA SJÄLVA. KÖP METALLSVENSKANS KORV!!




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar